top of page
Estoy aquí y percibo
la grandeza del día

Aurelio González Ovies va recibir l’Urogallo de Bronce de Llingua Asturiana

Actualizado: 9 ene



Aurelio González Ovies ta acabante ser reconocíu col Urogallo de Bronce de Llingua Asturiana del Centru Asturianu de Madrid. Ñacíu en Bañugues en 1964, Ovies ye poeta, articulista, estudiosu de la lliteratura y profesor de la Universidá d’Uviéu. La so obra, mayoritariamente en castellán, llevólu a algamar dellos premios dientro y fuera d’Asturies, tien delles obres de gran interés y bien sofitando la presencia del asturianu n’ámbitos lliterarios y universitarios.


En 2018, l’Asociación d’Escritores d’Asturies concéde-y el XIII Premiu de les Lletres d’Asturies pola so trayectoria lliteraria, xustificao nes pallabres d’Esther García, presidenta de l’AEA: «Aurelio ye’l poeta del amor, amor a tolo que lu arrodia, amor sentíu nuna poesía duce y clara, enllena de llirismu y d’imáxenes intenses, onde tán presentes tolos arumes y sabores de la nuesa tierra, de la so tierra natal, onde la mar y el paisaxe y el so propiu mapa interior, son referentes constantes na so obra. La so voz ye en sí guapura y lluz».


Los Premios Urogallo de Bronce convócalos el Centru Asturianu de Madrid dende l’añu 1986 pa reconocer la figura d’asturianos que destaquen nel so llabor n’estremaes estayes sociales y culturales. Ente les categoríes tán artesanía, baille, tonada, corales, gaita, gastronomía, personaxe popular, llingua asturiana, defensa de la natura, deporte y otros especiales. El premiu dedicáu a la llingua asturiana tien un especial valir por ser el más prestixosu d’ente los que s’entreguen al llabor pol idioma fuera de los gallardones puramente lliterarios.


Esti añu, y fuera de la categoría, como premiu especial con mención honorífica, vuelven a reconocer el llabor d’Esther García López, escritora n’asturianu, miembru de l’Academia de la Llingua Asturiana y presidenta de l’Asociación d’Escritores d’Asturies. Esti premiu entrégase nun actu específicu fuera de les categoríes xenerales.


Llistáu de ganadores

1986 Mª Josefa Canellada

1987 Xosé Lluis García Arias

1988 Jesús Neira

1989 Llorienzu Novo Mier

1990 Xosé Álvarez

1991 Luis Aurelio Álvarez

1992 Julián Burgos

1993 Florina Alías

1994 Roberto González-Quevedo

1995 Lluis Xabel Álvarez “Texuca”

1996 Ediciones Trabe

1997 Albino Suárez

1998 Mánfer de la Llera

1999 Ramón d’Andrés

2000 Nené Losada Rico

2001 Academia de la Llingua Asturiana

2002 Dolores Sánchez “La Galana”

2003 Ana María Cano González

2004 Pablo Xuan Manzano Rodríguez

2005 Milio’l del Nido

2006 Mª Esther García López

2007 Berta Piñán

2008 Xuan Bello

2009 Mariluz Pontón y José Sariego

2010 Miguel Solís Santos

2011 Próspero Morán López

2012 Inaciu Galán

2013 Marisa López Diz

2014 Ana Vanessa Gutiérrez

2015 Pablo Súarez

2016 Humberto Gonzali

2017 Xuan Xosé Sánchez Vicente

2018 Carlos Alba “Cellero”

2019 Xosé Antón González Riaño

2020 [Nun se celebró por causa del covid-19]

2021 Xulio Viejo

2022 Aurelio González Ovies

Fuente: Formientu

El Centro Asturiano de Madrid premia a Ence como "entidad del año"

Madrid | 06·01·23 | 04:00

El Centro Asturiano de Madrid hacía públicos ayer los populares galardones que van a conceder en su edición del 2022. Las "Manzanas de oro", la mayor distinción anual que conceden, han recaído este año en el escultor José Luis Fernández Fernández, el exconsejero de Presidencia, Guillermo Martínez Suárez y la directora general de Emigración, Begoña Serrano Ortega. Como entidad asturiana del año se ha querido significar a la empresa papelera, de Navia, Ence.


Además, se han elegido también los "Urogallos" de la entidad, que han ido a parar a Sidra de Hielo del Llazar Panizales, en la categoría de artesanía; en la categoría de baile, al Grupo Folclórico Blimea; en gaita, a la Banda El Gumial; en tonada a Fernando Entrialgo; en la categoría de Corales, al CoroVoces Blancas del Nalón; en gastronomía, a "Al Son del Indiano" (en Malleza); en llingua asturiana a Aurelio González Ovies; en defensa de la naturaleza al Parque de la Vida (Luarca); en festejos populares a la fiesta de Santa Isabel, de Lugones; en deporte a Marta González Piquero; en personaje popular, a Enrique Medina Vigil-Argüelles; en categoría especial, a Román Antonio Álvarez González y a Constantino Menéndez (Diseñador Made by Kös).

También habrá una especial mención honorífica para Esther García López, para la Fundación Ópera de Oviedo, para la Fundación "Philippe Cousteau" y para la Fundación de Alzheimer de Asturias.


Fuente: La Nueva España




157 visualizaciones0 comentarios
bottom of page